Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Vem sa att det skulle vara lätt?

Av Ginny - 31 mars 2011 19:59

Tror ingen har sagt att det ska vara lätt att leva, tvärtom. Halvligger i soffan med en begynnande feber och funderar på livet. Jag vet inte vad jag tycker om att leva egentligen, inte för att jag vill dö, absolut inte.

Men jag skulle vilja att det blev lite lättare. Lättare att finnas till helt enkelt. Jag har läst otaliga självhjälpsböcker och tycker väl att en del är väldigt bra och mycket kloka ide´er  men ändå inte hittat något som passar mig, något som jag kan leva efter.

Man kanske skulle hitta en religion och lägga sitt liv i dess händer. Bara tro på något större än vad vi kan se.

Men och andra sidan så vet jag att jag inte har så stor karaktär så att jag kan hänge mig helhjärtat åt något sånt.

Jag vill ju ha tydliga mål.

Något att sträva efter.   


Imorgon börjar jag universitetet igen, för sista (förhoppningsvis) gången, nu ska jag klara det! Det  är väl det enda mål jag har nu. Bli färdig med studierna och sen få ett arbete inom det jag är utbildad i. Kollar på Jobbcoachen nu och hoppas man kan få lite tips hur man ska bära sig åt.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ginny - 3 augusti 2011 10:50

Det känns som jag vaknar till liv igen....otrolig skön känsla! Nu är det jag som ska leva  Lägger in lite bra musik med....enjoy! ...

Av Ginny - 1 augusti 2011 20:27

Av Ginny - 1 augusti 2011 19:39

Det blir en salig röra av svensk musik (mest)....men skitsamma....bara lyssna och njut      ...

Av Ginny - 8 juni 2011 08:54

...städning...nu ska det bli ordnig här! Så trött på att bo i lgh så jag tror jag spyr ibland, men det ska allafall vara städat...Ska bara fixa lite musik först, någon som har nån ide´?  ...

Ovido - Quiz & Flashcards