Alla inlägg under mars 2011

Av Ginny - 31 mars 2011 19:59

Tror ingen har sagt att det ska vara lätt att leva, tvärtom. Halvligger i soffan med en begynnande feber och funderar på livet. Jag vet inte vad jag tycker om att leva egentligen, inte för att jag vill dö, absolut inte.

Men jag skulle vilja att det blev lite lättare. Lättare att finnas till helt enkelt. Jag har läst otaliga självhjälpsböcker och tycker väl att en del är väldigt bra och mycket kloka ide´er  men ändå inte hittat något som passar mig, något som jag kan leva efter.

Man kanske skulle hitta en religion och lägga sitt liv i dess händer. Bara tro på något större än vad vi kan se.

Men och andra sidan så vet jag att jag inte har så stor karaktär så att jag kan hänge mig helhjärtat åt något sånt.

Jag vill ju ha tydliga mål.

Något att sträva efter.   


Imorgon börjar jag universitetet igen, för sista (förhoppningsvis) gången, nu ska jag klara det! Det  är väl det enda mål jag har nu. Bli färdig med studierna och sen få ett arbete inom det jag är utbildad i. Kollar på Jobbcoachen nu och hoppas man kan få lite tips hur man ska bära sig åt.  

Av Ginny - 30 mars 2011 16:08

"Jävla amerikaner, jag hatar dem. De är så äckliga på nått vis. De ska jämt peta i känslor och skit, inget är tabu för dem."

Åsa  

Av Ginny - 24 mars 2011 10:47

Har anmält mig och hoppas att få testa den här grymma mobilen!

Jag vill verkligen ha den här, verkar som man kan göra allt med den.

Tänk att slippa dra runt på en dator för att blogga eller surfa, eller slippa bära på en otymplig kamera när den här alltiallo mobilen får plats i fickan!





Snygg, funktionell och smart....I love it!     




Av Ginny - 23 mars 2011 21:32

böcker är ett av mina stora intressen. Tyvärr så är jag inte så varierande i mitt läsande så det blir mest deckare och biografier eller andra verklighetsbaserade böcker. Tror jag dras åt det morbida hållet för det är inte bara i böcker det är samma med film. Det ska vara hemskt och fruktansvärt för att jag ska fastna. Lyckliga historier är inget för mig....men jag skulle vilja att det var det. Skulle ju vara mycket trevligare att läsa en romantisk och fin bok än att läsa om mord och andra hemska livsöden. Men jag tror det är kört, det är mörka som gäller för mig.


Så om någon har nått bra tips på en hemsk bok med mord och otrevligheter så släng iväg ett tips till mig!

 

Av Ginny - 22 mars 2011 21:53


...när min älskade mormor kom hem från Åland med den här parfymen till mig. 



Du är bäst mormor!!

 

Av Ginny - 22 mars 2011 21:50

"Att duscha varmt är som att duscha i svett"

- Alexander Edqvist  

Av Ginny - 18 mars 2011 19:43

4 getingar i Expressen

"Snabba cash" är en påkostad och välgjord film i ett snabbt tempo och framför allt: Otroligt snygg film 

Miranda Sigander,Expressen


Daniél Espinosa har gjort en stark och självständig film av ”Snabba cash”. Helena Lindblad ser en svensk thriller som för en gångs skull håller internationell klass.

TV
Av Ginny - 15 mars 2011 20:59

..................tastiskt va fattig man kan vara. Eller hur, där sitter hon och bloggar på en dator, det har hon råd med. Ja jag har råd med det men sen är det inget mer heller. Inga pengar över någon månad. Fuck this ska inte klaga mer idag, ska se på Desperate Housewifes istället!

Ovido - Quiz & Flashcards